söndag 11 januari 2009

Det gamla ammunitionslagret.

Strax intill en järnväg någonstans i Bohuslän hittar man detta inslag. Länge var det för mig ett mysterium vad det en gång inhyst, men med lite envishet har jag nu kommit fram till att det verkar ha varit ammunitionslager. Det är varken stort eller välkänt, och jag vet inte vilket vapenslag som förvarat sin ammunition där, men det gör ju inte saken mindre intressant.

Jag ska fortsätta mina efterforskningar för att på sikt kunna presentera en mer utförlig beskrivning av bergrummet. Om någon känner igen ovanstående plats och har information om denna mottages det tacksamt.

Tack till sign. "västkust" som ledde in mig på rätt spår.

Inslaget:

















Lastkajen:


















Baracker i anslutning till inslaget:



2 kommentarer:

  1. Lindkleven

    :)

    Kolla 200 m upp på berget istället

    SvaraRadera
  2. Visst är det Lindkleven. Men i denna blogg har jag medvetet valt att utelämna platsangivelser i de fall det inte är uppenbart var bilderna är ifrån. Detta för att inte bidraga med onödigt spring på platser som i just detta fall är i privat ägo.

    200 meter upp på berget, på hjässan, finns i dagsläget en ställning för solfångare samt en kabelgång ner i berget. Tills för drygt en månad sedan fanns där även en vindflöjel som försedde nuvarande aktivitet med elektricitet.

    /Bloggadmin

    SvaraRadera

Alla kommentarer förhandgranskas. 'Gömt och glömt' förbehåller sig rätten att ej publicera en kommentar eller redigera innehåll i en kommentar som ej är lämpligt för publicering.